Miten toimia, jos olet tyytymätön palveluun tai saamaasi hoitoon?

Jokainen palaute on meille tärkeä. Kerro meille, missä onnistuimme hyvin tai missä meillä on parantamisen varaa. Antamasi palautteen perusteella pyrimme kehittämään toimintaamme.

Asiakaspalaute

Sähköisen asiakaspalautelomakkeen kautta voit antaa meille yleistä palautetta tai tehdä reklamaation. Asiakaspalaute otetaan käsittelyyn sinua hoitaneessa toimipisteessä. Huomioithan palautetta antaessasi, että asiakaspalautelomaketta ei ole tarkoitettu arkaluontoisten henkilö- tai terveystietojen kirjaamiseen. Otamme sinuun yhteyttä viiden (5) arkipäivän sisällä asiakaspalautteen saapumisesta.

Muistutus

Potilaan asemasta ja oikeuksista annetussa laissa (785/1992) todetaan, että terveyden- ja sairaanhoitoonsa tai siihen liittyvään kohteluunsa tyytymättömällä potilaalla on oikeus tehdä muistutus.

Muistutuksen voit tehdä tällä lomakkeella tai vapaamuotoisena kirjeenä, josta ilmenee, että kyseessä on muistutus. Aavassa ja Pikkujätissä on käytössä salattu sähköposti, jolla voit lähettää täytetyn lomakkeen laatuyhteyshenkilölle ([email protected]). Tarvittaessa saat samasta osoitteesta myös apua ja neuvoa muistutukseen liittyvissä asioissa. Muistutuslomakkeen voi myös palauttaa Aavan tai Pikkujätin toimipisteeseen, josta se toimitetaan laatuyhteyshenkilölle.

Muistutukseen vastaa aina Aavan ja Pikkujätin lääketieteellinen johto. Muistutukset käsitellään kuukauden sisään niiden saapumisesta. Vastaamme muistutuksiin aina kirjallisesti.

Kantelu

Kantelun voi tehdä viranomaisen, tai siihen palvelusuhteessa olevan henkilön lainvastaisesta menettelystä tai velvollisuuden täyttämättä jättämisestä. Kantelu tulee tehdä kirjallisena. Aluehallintovirasto käsittelee pääosin sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa liittyviä kanteluita, mutta Valvira käsittelee ne silloin, jos hoitovirheen epäillään johtaneen potilaan kuolemaan tai pysyvään, vaikeaan vammaan

Potilasvahinkoilmoitus

Potilaalla on oikeus tehdä vahinkoilmoitus Potilasvakuutuskeskukselle (PVK), mikäli on syntynyt epäily potilasvahingosta tai hoitovirheestä. Tällöin asian selvittää ja ratkaisee PVK. Hyvinvointialueen potilasasiavastaava neuvoo tarvittaessa vahinkoilmoituksen tekemisessä.

Potilasasiavastaavien yhteystiedot löydät oman hyvinvointialueesi kotisivuilta. Katso myös laki potilasasiavastaavista ja sosiaaliasiavastaavista (739/2023). Palvelu on asiakkaalle maksuton.

Laskutus

Pikkujätti lasten ja nuorten lääkäriasema Oy
Y-tunnus: 2272762-2

Verkkolaskut:
Operaattori: OpusCapita Solutions Oy
Välittäjätunnus: E204503
Verkkolaskuosoite (OVT-tunnus): 003722727622

Sähköpostitse lähetettävät laskut:
[email protected]

Paperilaskuja emme ota vastaan.