Pikkujätille ja Aavalle myönnetty ISO27001 tietoturvasertifiointi

Pikkujätti
Sertifiointi osoittaa, että Pikkujätti ja Aava noudattavat korkeimpia tietoturvakäytäntöjä taaten turvalliset ja luotettavat terveydenhuollon palvelut asiakkaille.

Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätille ja Lääkärikeskus Aavalle on myönnetty ISO27001 tietoturvasertifikaatti. Inspecta Sertifiointi Oy on auditoinut yritysten tietoturvallisuuden hallintamallit ja todennut niiden täyttävän standardin vaatimukset.

Sertifiointi vahvistaa, että Pikkujätti ja Aava ovat ottaneet käyttöön kattavan ja tehokkaan hallintajärjestelmän varmistaakseen potilastietojensa ja tietovarantojensa luottamuksellisuuden, eheyden ja saatavuuden. ISO 27001 on kansainvälisesti tunnustettu standardi, joka määrittelee tietoturvallisuuden hallintajärjestelmän (ISMS) perustamista, ylläpitoa ja parantamista koskevat vaatimukset. Se tarjoaa myös puitteet riskien arvioinnille ja hallinnalle, uhkien tunnistamiselle ja lieventämiselle sekä lakisääteisten ja sääntelyvelvoitteiden noudattamiselle.

– Olemme erittäin ylpeitä ISO 27001 -sertifikaatista, joka kertoo omistautumisestamme tietoturvaan ja asiakastyytyväisyyteen. Tämä sertifikaatti takaa asiakkaillemme, että otamme heidän tietosuojansa vakavasti ja noudatamme alan tietoturvan hallinnan standardeja. Se on myös osoitus jatkuvasta parantamistyöstämme ja valmiudestamme kohdata digitaalisen maailman kehittyvät haasteet ja mahdollisuudet, sanoo Aavan ja Pikkujätin IT-infrastruktuuri- ja tietoturvajohtaja Tero Lainpelto.

Lisätietoja:

Tero Lainpelto