Jarkko Kantoluoto on Aavan ja Pikkujätin uusi markkinointi- ja viestintäjohtaja

Jarkko-Kantoluoto-
Aavassa ja Pikkujätissä Jarkko Kantoluotoa kiehtoo inhimilliset arvot ja pitkäjänteinen tekeminen perheen omistuksessa.

Aavan ja Pikkujätin uudeksi markkinointi- ja viestintäjohtajaksi on valittu Jarkko Kantoluoto, joka on aloittanut työssään 18. elokuuta. 

Edellinen markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauli Waroma irtisanoutui tehtävästään keväällä ja hänen työnsä Aavassa ja Pikkujätissä päättyi heinäkuun lopussa.

Rooliin astuu monipuolinen osaaja 

Kantoluodon edellinen työtehtävä oli vastata medialiiketoiminnasta mainos- ja viestintätoimisto dentsussa. Sitä ennen hän työskenteli vuosina 2018–2024 vakuutusyhtiö Ifissä tuotejohtajana ja Pohjoismaista vastaavana markkinointijohtajana.

Kantoluoto on pitkän linjan markkinoinnin ammattilainen, jolla on monipuolinen kokemus markkinoinnista, digitaalisesta myynnistä ja tuotejohdosta. Hänen aiempia työnantajiaan ovat olleet muun muassa If, OP Ryhmä, S-Pankki ja Sanoma Media. Lisäksi hän on istunut Potilasvakuutuskeskuksen hallituksessa ja finanssialan toimialaryhmissä, joissa sote-ala on käynyt tutuksi.

– Fiilis on tosi hyvä ja odotan innolla, että pääsen aloittamaan. Ennen kaikkea on mukavaa päästä tutustumaan ihmisiin ja liiketoimintaan tarkemmin, Jarkko Kantoluoto sanoo.

Arvot ja ala merkityksellisiä

Aavassa ja Pikkujätissä Kantoluotoa kiehtoo inhimilliset arvot ja pitkäjänteinen tekeminen perheen omistuksessa. Myös terveyden ja hyvinvoinnin ala on hänelle merkityksellinen.

Aavan ja Pikkujätin haastajan asema markkinassa ei pelota Kantoluotoa, sillä hän on tottunut olemaan haastajan roolissa.

– Suhtaudun siihen tosi positiivisesti. Se sallii tehdä omaa juttua ilman, että tarvitsee koko ajan olla huolissaan, tuleeko kilpailija ohi, hän sanoo.

Kantoluoto näkee omana vahvuutenaan uteliaisuuden ja kokemuksen tuoman varmuuden tekemisessä. Hän on tehnyt myös aiemmin urallaan laajasti yhteistyötä sote-alan eri toimijoiden ja sidosryhmien kanssa, mikä on tulevassa roolissa iso etu. 

Toimitusjohtaja Ove Uljas on tyytyväinen, että tehtävään löytyi kaupallinen markkinoinnin moniosaaja.

– Vahvan markkinointitaustan lisäksi Jarkolla on vahva kaupallinen tausta ja hän puhuu samaa kieltä liiketoimintamme kanssa. Uskon, että hän sopii erittäin hyvin Aavan ja Pikkujätin maailmaan, Uljas sanoo.

Lisätietoja:

Ove Uljas, toimitusjohtaja

FacebookTwitterLinkedIn